tiistai 29. tammikuuta 2013

Muumifani

Viime viikolla täydensin muumimukikokoelmaani Vilijonkka mukilla.


Olen ollut lapsesta saakka muumifani. Alle kouluikäisenä minulla oli niiskuneitireppu kerhoreppuna ja kaulassani roikkui hopeinen muumipeikko, joka on yksi rakkaimmista koruistani vielä tänäkin päivänä. Muumilakanoiden väliin on vielä nyt 26-vuotiaanakin mukavaa käpertyä nukkumaan.. puhumattakaan muumipyyhkeistä, -korteista, -astioista ja monista muista muumijutuista jotka ilahduttavat minua suuresti. Viime päivinä olen lukenut iltaisin Sirpa Happosen kirjoittamaa Muumiopas -kirjaa, joka on varsin kattava ja hyvin kirjoitettu kirja kaikille muumien ystäville.

Suosittelen!

Lapsena samaistuin Pikku Myyhyn, sen pienen ja pippurisen luonteen takia. Olisin halunnut nimetä ensimmäisen kissani Pikku Myyksi, mutta harmiksi kissa olikin poika.. joten siitä tulikin Haisuli. Minulla on ollut myös kissa nimeltä Nipsu ja hamsteri, jonka toinen nimi oli Hemuli. Myöhemmin olen itse tuntenut samankaltaisuutta Näkymättömän-Ninnin kanssa.

Ylärivi: Hurraa!, Rakkaus, Vilijonkka. Alarivi: Hattivatit, Hosuli, Ruusutarha, Hemuli.

Toisinaan on tunne, että haluaisin omistaa kaikki muumimukit, mutta ainakaan tällä hetkellä ahtaiden keittiönkaappien takia on pitänyt rajoittaa isompaa keräilyinnostusta. Yritän myös rajata keräilyä niihin kaupoissa myynnissä oleviin, sillä haluan käyttää astioita arjessa enkä tiedä onnistuisiko se jos muki olisi ostettu toiselta keräilijältä ja maksanut useamman sata euroa. Muumikulhoja minulla on vain kaksi, mutta toivoisin omistavani niitä vielä enemmän.

Primadonnan hevonen, Pikku Myy liukumäessä

Täältä löytyy varsin kattava luettelo kaikista ilmestyneistä Arabian muumituotteista

Elämä on täynnä suuria ihmeitä sille, joka on valmis ottamaan niitä vastaan. (Muumipappa)

 
ps. muumiesittely jatkuu!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti