keskiviikko 20. helmikuuta 2013

Muumifani 2.

Tämä merkintä on jatkoa Muumifani merkinnälle, jonka kirjoitin tammikuussa.

Niin kuin kerroin, olen ollut koko ikäni muumifani. Tottakai lapsena myös ruoka maistui paremmin muumiastioista ja näin ollen minulle ostettiin Lasten astiat Muumi -setti, johon kuului muki, lautanen ja Niiskuneiti lusikka. Tykkäsin tästä niin paljon, että laatikonkin olen säästänyt ja tallessa se on vielä tänäkin päivänä. Setti on viime vuodet ollut hyllyssä ihailtavana.

Lasten astiat Muumi 1990-1994

Minulla ja veljelläni oli lapsena myös muumimukit. Minulla Pikku Myy, olinhan Myy fani, ja veljelläni Muumipeikko. Lapsena rakastin näitä mukeja erityisen paljon ja juomisen lomassa kertoilin useasti tarinaa siitä mitä myymukissa tapahtuu. Harmi, että monet uudet mukit eivät ole näin juonellisia.


Tummanvihreä (Muumi) 1991–1996
Tummankeltainen (Pikku Myy) 1991–1996
 


Muumiseinälautasia minulla on kaksi. Muumimamma lautasen olen saanut ennen kouluikää vanhemmiltani. En osannut silloin vielä lukea ja muistan kyselleeni äidiltä mitä kirjaa Muumimamma lukee. Äiti vastasi sen olevan keittokirja (vaikka myöhemmin olen todennut ettei se ihan sitä tainnut olla). Kuutamolla lautasen olen saanut lapsena syntymäpäivälahjaksi ja heti paketin avattuani pudotin sen lattialle ja reunasta lohkesi pala. Onneksi isä oli neuvokas ja liimasi palan takaisin.. vaikka ikuinen muisto siitä tauluun jäikin. Nämä seinälautaset ovat kulkeneet mukana muutoissa ja ovat edelleen koristamassa kotini seiniä.
 

Aikuiskoulutusta, 1991 – 1994.
Kuutamo 1991 – 2005

Muumikaadin ja kakkulapio ovat melko uusia hankintoja. Pidän erityisen paljon kannun laajoista piirroksista. Myös hyvä kaatonokka ja kahva ovat isoa plussaa. Muumimamma kakkulapio on ihana ja niin arkeen kuin juhlaankin sopiva.


 Muumi seikkailu kaadin 1 l, 1999-2013. Muumimamma kakkulapio 1999-.


Jos pidät minusta
lupaat poimia minulle
kaikki tuikkivat tähdet
tummalta taivaankannelta.
Jos pidät minusta oikein paljon
lupaat noutaa minulle
hopeisen kuun taivaalta.
Mutta jos rakastat minua
et tee turhia lupauksia.
 
Nyyti (Muumilaaksosta) 


Onko täällä muita muumifaneja?
Kuka on sinun lempihahmo Muumilaaksossa?

2 kommenttia:

  1. Se kukkia ja muuta keräävä ja tutkiva tiedemies, Hemuli :) Hemulissa on osittain samankaltasia luonteenpiirteitä kuin minussa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä niin. :) Mukavaa, että olet löytänyt suosikkisi!

      Poista